سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

در این صفحه به موضوعات پیرامون تبلیغات در ایران خواهیم پرداخت

در یک شرکت تبلیغاتی چه می‌گذرد؟

۲۰۸ بازديد

در مارکت تبلیغات ایران فضا برای فعالیت شرکت‌های بزرگ و کوچک بسیار فراهم است. در این مقاله به معرفی اجمالی از یک شرکت تبلیغاتی می‌پردازیم و به تشریح زمینه‌های فعالیت این شرکت‌های تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

یکی از عمده ترین بازارهای تبلیغاتی کشور بازار تبلیغات محیطی است. در این حوزه شرکت‌های بزرگ و کوچک بسیاری به فعالیت می‌پردازند و برای حضور در این بخش بازار نیاز به صرف سرمایه زیاد است. ابزارهای مختلفی در فضای تبلیغات محیطی مورد استفاده هستند که این ابزارها عبارتند از:

  • بیلبورد
  • عرشه پل
  • استرابورد

فضای محیطی شهر که محل تردد ساکنین هر شهری است فرصتی مناسب است تا ضمن حضور هر برند به مخاطبین ساکنین آن شهر می‌تواند برند خود را معرفی کند.

معرفی برند و محصولات آن برند همواره یکی از مهم‌ترین و پر اهمیت ترین موضوعات در بخش برندسازی و تبلیغات بوده است. ما هر روزه در معرض تعداد بسیار زیادی از این تبلیغات هستیم در ابعاد مختلف از بیلبورد گرفته تا استرابورد و عرشه پل همه این تبلیغات یک هدف را دنبال می‌کنند و آن معرفی و برندسازی برای محصولات خاصی است.

نقش شرکت‌های تبلیغاتی در این میان بسیار پر اهمیت است زیرا در این میان می‌توان به این صورت عنوان کرد که از ایده اولیه طرح تا نهایی شدن و اکران آن طرح تبلیغاتی تماما بر عهده‌ی شرکت‌های تبلیغاتی است.

این روند که آن را بست به اندازه و گستردگی آن می‌توان یک کمپین محیطی نامید فرآیند مشخصی را دنبال می‌کند.

در درجه اول طراحی اینکه چه تابلو‌هایی و چرا میبایست در این کمپین استفاده شوند خود یکی از اصلی ترین بخش‌های هر کمپینی است. مورد دوم طراحی و کانسپت طراحی کمپین بسته به هدف و جامعه هدف آن کمپین است. کمپین‌های تبلیغاتی معمولا به دنبال جذب مخاطبانی خاص و متناسب با برند خودشان هستند که این موارد خود به می‌تواند تفاوت میان یک بیلبورد یا استرابورد شمال تا جنوب شهر را مشخص سازد.

طرح‌هایی که متناسب با هر کمپین اجرایی می‌شوند را می‌توان به ریز فعالیت‌های یک شرکت تبلیغاتی تقسیم بندی کرد که از آن جمله به عکاسی صنعتی ، طراحی لوگو اشاره کرد.

تمام مواردی که عنوان شد همگی برای یک کمپین محیطی قابل پیاده سازی و اجرا هستند و چنانچه یک برند در نظر داشته باشد که یک کمپین فضای دیجیتال را راه اندازی کند می‌تواند تمامی مراحل مطرح شده فوق را به در فضای آنلاین پیاده سازی کند.

کمپین‌های فضای مجازی موارد بسیار مختلف و متنوعی را شامل می‌شوند و شاید بتوان گفت بسیار پیچیده‌تر اما با کیفیت تر از کمپین‌های فضای محیطی عمل می‌کنند. البته قدری شاید این صحبت جانبدارانه باشد به جهت نتایج بسیار ارزشمندتری که این فضا برای برندها شخص خود من کسب کرده‌ام. یکی از مهم‌ترین بخش ها و رسانه‌های اجتماعی که امروز با آنها بسیار سر و کار داریم اینستاگرام است. اینستاگرام به واسطه جمعیت ۳۰ میلیونی از مخاطبین که در خود جای داده است امروزه یکی از مهم‌ترین و پر استفاده ترین شبکه‌های اجتماعی در بین مخاطبین است.

اینستاگرام امروزه در نقش فضای محیطی عمل می‌کند چرا که به دلیل زمان زیادی که مردم در این شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند بستری مناسب در جهت ارائه محتوا و تبلیغات در فضای اینستاگرام است. از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی امروزه در حال اجرای آن هستند مدیریت اینستاگرام است.

مدیریت اینستاگرام امروزه یکی از پر رونق‌ترین موضوعات و سر فصل‌های فعالیت شرکت‌های تبلیغاتی است.

به طور کلی اگر بخواهیم نتیجه‌گیری داشته باشیم از اینکه در شرکت‌های تبلیغاتی چه می‌گذرد می‌توانیم اینگونه عنوان کنیم که مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در خصوص رفع نیازها در طراحی و برندسازی شرکت‌ها می‌تواند یک موضوع فعالیت بسیار جذاب و پر سود برای شرکت ها و آژانس‌های تبلیغاتی باشد. چرا که شرکت‌های تبلیغاتی میباست بر اساس نیازها و فرصت‌های جدید جامعه به ارائه خدمات بپردازند.

فرصت‌های تبلیغاتی در بازار تبلیغات بسیار زیاد و پر تکرار هستند چرا که بازار امروز ایران تنها مختص به برندهای با کیفیت و ارزشمند است و جایی برای برندهایی که بدون تبلیغاتی قصد رشد دارند نمی‌گذارد.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.